نمایندگی و اخذ فرانچایز

افرادی که به دنبال توسعه کسب و کار خود هستند و تمام افرادی که قصد آغاز یک کسب و کار را دارند، در جستجوی مطمئن‌ترین و امن‌ترین راه برای سرمایه‌گذاری می گردند .

 از امن‌ترین و مطمئن‌ترین روش‌های توسعه کسب و کار می‌توان به مدل نمایندگی تجاری و فرانچایز اشاره کرد.

نمایندگی تجاری چیست؟

نمایندگی تجاری به معنی واگذاری برخی معاملات تجاری به اشخاص حقیقی یا حقوقی دیگر در ازای دریافت سود یا کارمزد طبق قراردادی که مابین آنها منعقد می‌شود می‌باشد .

مبنای شرکت در این مدل ، فروش محصول یا خدمت به صورت حداکثری می‌باشد و معمولاً حمایت‌های خاص از طرف نمایندگی دهنده به نمایندگی گیرنده اتفاق نمی‌افتد و نمایندگی گیرنده ملزم به پیروی از سیاست‌های برندینگ و مارکتینگ شرکت نمی‌باشد. و حتی نمایندگی می تواند نماینده چند برند دیگر به طور همزمان نیز باشد به طوری که تابلوی یک شرکت می‌تواند سردرب مغازه باشد و داخل مغازه اجناس رقیب نیز به فروش برسد ، که در این حالت فروشنده بیشتر راغب به فروش محصولاتی می باشد که سود بالاتری برای خود دارد و مبنای فروش کیفیت می تواند نباشد.

در این روش توسعه کسب و کار معمولاً دانش فنی و تجربه کسب و کار به نماینده انتقال داده نمی‌شود و  مبنای ادامه همکاری رسیدن به هدف‌های فروش در نظر گرفته شده است .

 عدم رسیدن به هدف‌های فروش مد نظر شرکت می‌تواند موجب عدم تمدید نمایندگی و واگذاری به شخص دیگر گردد.

فرانچایز چیست؟

فرانچایز یکی از مدل‌های جذاب توسعه کسب و کار با خروجی اقتصادی بیش از ۵ تریلیون دلاری در دنیا می‌باشد، که به زبان ساده یعنی اعطای دارایی‌های نامشهود ( برند ، نام تجاری ، تجربیات ، دستورالعمل‌ها ، آموزش‌ها ، اسرار تجاری و... ) و خدمات کسب و کار ( لجستیک ، محصول و ... ) یک برند موفق به یک شخص حقیقی یا حقوقی در ازای دریافت مبالغی می‌باشد.

از آنجایی که این مدل توسعه کسب و کار ، همخوانی زیادی با اقتصاد کنونی کشورمان دارد  و در سالیان اخیر مورد توجه ویژه ای قرار گرفته لازم دانستیم تعریفی اصولی و علمی از این صنعت داشته باشیم زیرا تعاریف موجود غالباً نادرست می‌باشد که همین موضوع موجب بهره‌برداری سودجویان از سرمایه‌های مردم گردیده است.

لذا فرانچایز یعنی " تکثیر و گسترش دی‌ان‌ای یک کسب و کار موفق با تعدادی شعبه سودده، با مشارکت و سرمایه‌گذاری شخص یا اشخاص دیگر به طوری که هم فرانچایزر( نشان سپار) به واسطه توسعه برند و ترم‌های مالی که از فرانچایزی( نشان‌پذیر)  دریافت می‌کند و هم فرانچایزی به واسطه دریافت دارایی‌های نامشهود و خدماتی که از فرانچایزر می‌گیرد رضایت کامل دارند .

در خصوص تک تک کلمات تعریف بالا باید روشنگری صورت بگیرد که این امر در استودیو فرانچایز موجود می‌باشد لذا پیشنهاد می‌گردد برای درک بهتر به ویدیو فرانچایز چیست در استودیو فرانچایز کسپو مراجعه نمایید.

 

logo

کسپو پلتفرم آنلاین برای نیاز سنجی و برطرف کردن نیاز کسب و کار می باشد

هدف کسپو ایجاد بستری تخصصی و جامع خدمات کسب و کار در زمینه فرانچایز، نمایندگی، فروشگاه زنجیره ای و شبکه توزیع می باشد.

logologologologo