صنعت فرانچایز جهانی

در خدمت خانوم عطارد هستیم مسئول بازرگانی و مارکتینگ هولدینگ تارا از ایشون درخواست کردیم که توضیحاتی مفید در مورد خروجی اقتصادی فرانچایز در دنیا را با ما در میان بگذارند.

توضیح کل

در این ویدیو تاریخچه ی فرانچایز ارائه شده است همچنین تاثیر فرانچایز بر اقتصاد دنیا و چگونگی رسیدن به این قله را بررسی کردیم. مسیری که شاید برای ما که در اول راه فرانچایز هستیم بسیار مفید میتواند باشد. امیدواریم از دیدن این ویدیو لذت ببرید.

توضیح کامل

صنعت فرانچایز در دنیا

ما در ویدیوهای گذشته در مورد فرانچایز چیست؟! و تشخیص فرانچایز خوب صحبت کردیم. همچنین به بررسی تعهدات فرانچایز پرداختیم  و انواع مدل فرانچایز را شناختیم.

اما در اینجا قصد داریم صنعت فرانچایز در دنیا را باهم بررسی کنیم.

   استودیو فرانچایز کسپو

  

اولین قانون فرانچایز

در اواسط قرن 16 که صنعت فرانچایز شکل رسمی تری به خود گرفت اولین قانون فرانچایز در سال 1970 تصویب شد. در سال 1979 مقررات جامع تجاری در صنعت فرانچایز توسط کمیسیون تجارت آمریکا تصویب شد و ایالات متحده از کشورهای پیشرو در صنعت فرانچایز به حساب می‌آید.

نهادهای مرتبط به صنعت فرانچایز 

با رشد بیشتر صنعت نیازمند ساختار قانون و نظم بیشتر است بنابراین اولین انجمن فرانچایز جهان در سال 1970 با اینکه میدانیم فرانچایز خیلی قبل تر نیز در امریکا وجود داشته است ولی به مرور انجمن‌های ملی فرانچایز در سراسر جهان شکل گرفتن.

 

رشد و پایداری صنعت فرانچایز

از آنجایی که صنعت فرانچایز توانسته است خود را در برابر چالش‌ها و بحران‌ها پابرجا نگه دارد، شاهد رشد و رونق قابل توجهی در این حوزه هستیم. علی‌رغم افول برخی از صنایع، فرانچایز به عنوان یک مدل کسب‌وکار مداوم و کارآمد باقی مانده است.

تأثیر ویروس کرونا بر فرانچایزها

در دوران شیوع ویروس کرونا، بسیاری از مشاغل سنتی نتوانستند دوام بیاورند، اما فرانچایزها با ساختمان قوی و پشتوانه قوانین موفق به ادامه فعالیت خود شدند. قوانین فاصله‌گذاری اجتماعی باعث ایجاد خلاقیت در برخی از بیزینس‌ها، به ویژه در صنعت غذا، شد.

نوآوری در خدمت‌رسانی

بسیاری از کسب‌وکارها به سمت خدمات تحویل غذا پیش رفتند و این امر به ایجاد اشتغال و تنوع شغلی کمک کرد. فرانچایز دهندگان به دلیل ساختار قانونی و حمایتی خود توانستند هزینه‌ها را مدیریت و فعالیت‌هایشان را ادامه دهند.

افزایش تعداد فرانچایزها

در این دوران، شاهد افزایش تعداد فرانچایز هایی بودیم که به شبکه‌های مختلف پیوستند. این روند نشان‌دهنده اعتماد به مدل کسب‌وکار فرانچایز و موفقیت‌های آن در شرایط بحرانی است. علاوه بر آن سهم صنعت فرانچایز از اقتصاد کشورها هم بیشتر شد.

 

 تاثیر فرانچایز در صنعت جهانی

 

سهم فرانچایز از اقتصاد دنیا چیزی بالغ بر 5 هزار میلیارد دلار براورد میشود. جالب است بدانید امریکا با چیزی حدود 900 میلیارد دلار تقریبا 20% از سهم صنعت فرانچایز را در اختیار صنعت خود دارد. برای درک بهتر این رقم کافی است بدانید سهم ایران از فروش نفت در سال چیزی حدود 40 میلیارد دلار است.

 

تکنولوژی در صنعت فرانچایز

تکنولوژی قطعا در هر شکلی باعث رشد و پیشرفت چند برابر میشود. صنعت فرانچایز نیز با تکیه بر تکنولوژی روز دنیا هر روز بهبود پیدا میکنه. 

هوش مصنوعی در صنعت فرانچایز

به طور کل هوش مصنوعی یا (ai) را میتوان انقلابی بزرگ در صنعت دید و تاثیر شگرف اون رو از بازرسی تا آنالیز دیتاها و بخش‌های مختلف صنعت و حتی زندگی روزمره دید. هوش مصنوعی در صنعت فرانچایز بسیار کارآمد است. از بررسی مسائل حقوقی فرانچایز تا مارکتینگ هم در ایده پردازی هم در ارائه راهکار عملی می تواند بسیار کمک کننده باشد.

 

 

 

 

 

 

 

هوش تجاری در صنعت فرانچایز

هوش تجاری یا همان (Bi) نیز از تکنولوژی‌های بسیار ترند در صنعت فرانچایز می‌باشد این فناوری با تکیه بر آمار و ارقام و داده ها میتواند کمک به تصمیم گیری بهتر به صاحبان مشاغل کمک کند.

 

 

 

 

 

 

به طور کل در صنعت هرچقدر بیشتر بتوان پیش‌بینی و برنامه ریزی کرد قطعا می‌توان نتیجه ای بهتر گرفت.

 

 

جدیدترین و ترند ترین دسته بندی‌ها در صنعت فرانچایز 

ما در گذشته به بررسی انواع فرانچایز پرداختیم. اما ترندهای روز دنیا فرانچایز بسیار با فرهنگ ما غریبه است. برخلاف باور ایرانیان که فرانچایز را مختص غذا و رستوران‌ها میدانند در حال حاضر بیش از 3300 دسته بندی در صنعت فرانچایز وجود دارد. محیط زیست از چالش‌ها و ترندهای روز دنیا صنعت فرانچایز است. و در حال حاضر خیلی از مشاغل فرانچایزی رسالت خودشون رو حفظ محیط زیست میدونن از استفاده از مواد اولیه تجزیه پذیر تا ظروف و مواد پلاستیکی مصرفی در صنعت فرانچایز.

 

صنعت بدون مرز فرانچایز

همان‌گونه که هم اکنون در دنیا شاهد هستیم صنعت فرانچایز هیچ حد و مرزی نمی شناسد همان‌جور که شما شاهد گسترش برندها در تموم کشورها هستید. این خیلی مهمه که صنعت به گونه‌ای باشد که بتوان برای همه سلیقه ها و همه ادم‌های کره زمین محصولی دوست داشتنی درست کرد که تداعی گر حس و حال خوبی برای آنها باشد.

نسل Z در صنعت فرانچایز

نسل z را میتوان به عنوان امانت دار صنعت فرانچایز معرفی کرد. نسلی که با قدم گذاشتن در صنعت کار چالش‌های جدیدی در منابع انسانی (human resource) ایجاد کرده است. وظیفه ما انتقال درست و کامل دانش صنعت فرانچایز به این نسل است تا بتوانیم رشد صنعت فرانچایز در ایران را به سطح جهانی برسانیم.

نباید فراموش شود که نسل z اصلی در صنعت فرانچایز هستن و عملا در آینده بدون حضور و پذیرش این نسل عملا فرانچایزی وجود نخواهد داشت.

logo

کسپو پلتفرم آنلاین برای نیاز سنجی و برطرف کردن نیاز کسب و کار می باشد

هدف کسپو ایجاد بستری تخصصی و جامع خدمات کسب و کار در زمینه فرانچایز، نمایندگی، فروشگاه زنجیره ای و شبکه توزیع می باشد.

logologologologo