در این ویدیو در خدمت اقای حکاک زاده هستیم دانش آموخته دوره ی MBA فرانچایز. جناب آقای حکاک زاده کارشناس صنعت خودرو در این ویدیو در مورد تاثیر تعهدات فرانچایزور و فرانچایزی نسبت یکدیگر و تاثیر این تعهدات در پیشرفت برند برای ما توضیحاتی ارائه میدهند. امیدواریم که این توضیحات برای شما مفید واقع بشود.
موضوع تعهدات فرانچایزور و فرانچایزی بسیار مهم و کلیدی است و در موفقیت یک برند نقش اساسی دارد. این تعهدات نهتنها به تنظیم روابط بین دو طرف کمک میکند، بلکه نقش حیاتی در پیشرفت و رشد برند ایفا میکند. اهمیت تعهدات فرانچایزور و فرانچایزی در ایجاد اطمینان و اعتماد است. تعهدات مشخص میکند که هر کدام از طرفین چه مسئولیتهایی دارند. این شفافیت موجب ایجاد اعتماد و اطمینان بین طرفین میشود که برای ادامه رابطه تجاری حیاتی است.
تعهدات به فرانچایزها کمک میکند تا استانداردهای برند را حفظ کنند. این استانداردها شامل کیفیت محصولات، خدمات و تجربه مشتری هستند که به برند اعتبار میبخشند.
تعهدات میتوانند به هماهنگی بین استراتژیهای بازاریابی و فروش فرانچایزور و فرانچایزی کمک کنند. این هماهنگی به افزایش کارایی و اثرگذاری در بازار منجر میشود.
مدیریت ریسک مهمترین و حیاتیترین جنبه اداره یک فرانچایز است. زیرا همواره وابسته به دو مورد کلیدی خود یعنی فرانچایزور و فرانچایزی میباشد. و به اینکه چقدر این دو فرد در مواقع بحران و مشکلات عمل میکنند.
شفافسازی و تفصیل:
تعهدات باید به وضوح و با جزئیات مشخص شوند. این شفاف سازی شامل توضیح کامل ابعاد مختلف مسئولیتها و وظایف میشود.
آموزش و پشتیبانی:
فرانچایزر باید برنامههای آموزشی برای فرانچایزیها ارائه دهد تا آنها به خوبی با تعهدات خود آشنا شوند و بتوانند آنها را به درستی اجرا کنند.
نظارت و ارزیابی:
مهم است که فرآیندهای نظارت و ارزیابی برای بررسی عملکرد فرانچایزیها در اجرای تعهدات وجود داشته باشد. این میتواند شامل بازدیدهای دورهای، گزارشهای عملکرد و نظرسنجیهای مشتری باشد.
ایجاد یک سیستم ارتباطی:
ارتباط موثر و مستمر بین فرانچایزر و فرانچایزیها میتواند به درک بهتر تعهدات و حل سریع مشکلات کمک کند. در نهایت، احترام به تعهدات و انجام دقیق آنها، نه تنها به پیشرفت برند کمک میکند بلکه موجب رشد و موفقیت درازمدت هر دو طرف خواهد شد.
هرکجا بحث تجارت باشد باید یک سری تعهدات غالب باشد تا بتوان یک بیزینس را سازماندهی و مدیریت کرد.
که در فرانچایز نکته مثبتی که وجود دارد این است که قبل رسیدن به تعهد سندی ارائه میشود که ما با نام سند افشای هویت یا FDD میشناسیم که درمورد آن به طور مفصل صحبت خواهیم کرد و میزان شفافیت آن را باهم بررسی میکنیم.
فرانچایز با FDD ، یک میانبر را انتخاب می کند و می گوید: "من خودم این شفافیت را به شما می دهم، و این اعتماد در این زمینه باعث محبوبیت فرانچایز در بین مردم می شود، زیرا پرونده ها را به شیوه ای شفاف به فرانچایز تحویل می دهد. بنابراین، یکی از تعهدات فرانچایزور ارائه FDD، سند افشای فرانچایز دادن است. یکی از تعهدات خیلی خوب که به نظر من میتونه کل تعهد باشه چرا؟ چونکه مسیری که می خواهید بروید اگر مسیری روشن باشد شما می توانید با اعتماد به نفس در آن جهت حرکت کنید.در غیر این صورت نقاط تاریکی وجود دارد که اعتماد به نفس و سرعت پیشرفت را کاهش می دهد، که ما در ویدیو نیمه تاریک فرانچایز به طور مفصل در مورد اون صحبت کردیم و دلیلی که سند fdd بسیار مورد قبول است همین موارد میباشد.
اولین چیز و به گفته وکلا، قلب قرارداد، مهمترین مسئله است. که در ویدیو مسائل حقوقی در فرانچایز به طور کامل تری در مورد آن صحبت کردیم. پس با توجه به اینکه دو طرف نسبت به یکدیگر تعهداتی دارند، حالا بیایید بررسی کنیم که فرانچایزور و فرانچایزی چه تعهداتی دارند. زیرا به عنوان یک قاعده ، برای روشن شدن مسائل ، آنها باید یک سری تعهدات را به صورت کتبی داشته باشند.
اولین چیزی که فرانچایزور می تواند در تعهدات خود داشته باشد، برند و علامت تجاری اوست که با تفکر خوب توانسته آن را به سطح مناسبی برساند که دیگران بتوانند از آن حمایت کنند. یعنی آن سرزندگی را که او در نظر داشته ایجاد کند. به طوری که فرانچایزی های دیگر می توانند ادامه راه این برند را پیش بگیرند ، یا از آن فرنچایز حمایت کنند.
نکته : ثبت نام برند و تمدید آن به عهده خود فرانچایزور است و فرانچایز گیرنده می تواند مطمئن باشد که برای نام برند مشکلی پیش نمیآید.
اما برندهایی وجود دارند که این تمدید هارو انجام ندادن، اما تهدیداتی که آنها می توانند با آن روبرو شوند این است که افراد دیگر می توانند از نام تجاری آنها استفاده کنند و ممکن است به فرانچایزی هایی که در آن هستند آسیب برساند.
فرانچایزور باید شغلی داشته باشد که بتواند در هر صورت به این کار ادامه دهد، در غیر این صورت مدیریت سازمانی دولت ها ممکن است آنها را از ادامه کار خود منع کنند. این به خودی خود به هر حال به کسب و کار آسیب می رساند، بنابراین داشتن آن مجوزها در تجارت و کامل بودن مجوز بسیار مهم است. و با تجربه ای که آنها توانستند سیستم خود را جمع آوری و توسعه دهند، می توانند پشتیبانی بسیار قوی برای فرانچایزی باشند که می خواهند یک کسب و کار جدید راه اندازی کنند.
در مورد آموزش فنی، مدیریت بازرگانی، تبلیغات، تامین مواد اولیه از منابع بسیار خوب و معتبر و سپس سیستم های کاری. سیستم های کاری که به شما ارائه می دهد که بتوانید از آن برند و با حمایت از فعالیت های آنها راضی باشید، استراتژی های به موقعی که آنها توانستند به دست آورند چیزی است که این تمایز را ایجاد میکند که میتواند یک فرانچایزی را برای استفاده از این تمایز تشویق کنه. و برای بقیه فرانچایزی های محل کار در منطقه و در هر صورت به جامعه بگوید که من با دیگران متفاوت هستم این است که می توانم خدمات با کیفیت بالاتری ارائه دهم، می توانم دانش فنی بهتری داشته باشم. همه اینها از پشتیبانی فرانچایزور سرچشمه میگیرد و به هر حال می تواند عملیاتی باشد.
تعهد فرانچایزور حمایت از فرانچایزی هستش ، همین دلیل که توانسته است محیط خوبی ایجاد کند و رضایت مشتری را جلب کند، این برای مشتریان کافی است، بنابراین ممکن است او در تماس مستقیم با مشتری نباشد. به این معنی که ما با پشتیبانی مستمر از فرانچایزی، وضعیت فرانچایز را بهبود خواهیم بخشید به این ترتیب حال مشتریان نیز خوب خواهد شد. بله، دقیقا همینطور است، زیرا به طور کلی، ادمها وقتی خوب باشند، می توانند روحیه خوب خود را منتقل کنند. وقتی روحیه خوبی داشته باشند به هر حال می توانند آن شادی را به مشتریان ما منتقل کنند و هدف سازمان هم رضایت مشتری است، که آنها میتوانند به آن دست یابند و موفقیت سازمان مشخص خواهد شد.
از تعهدات دیگر فرانچایزی برای اینکه بتواند اقدامات و برنامه های فرانچایزور را ادامه دهد. آموزش دیدن است.
به طور کل اموزش فرانچایز از زمان بازدید تا عقد قرارداد و حتی بعد از این به طور مداوم باید ادامه یابد. از آموزش های اولیه فرانچایز ( معرفی برند، خدمات، محصولات و …) تا آموزشهای اصلی که در زمان عقد قرارداد به طور کامل توضیح داده میشود.
تبدیل شدن به پرسنل فرانچایز و معرفی به عنوان مدیر شعبه، ممکن است یک یا دو هفته طول بکشد تا آنها در محیط های عملی و نظری آموزش ببینند و سپس در زمان شروع و افتتاح فرانچایز آموزشهای عملی تر را دریافت خواهند کرد. پس به طور کلی از شروع فرانچایز تا افتتاح آن در همه مراحل آموزشها به طور کامل ادامه مییابد این آموزش ها باید به طور مداوم انجام شود، فرانچایزها در حال حاضر اصولی دارند.
آنها حتی یک دانشگاه دارند تا بتوانند در واقع فرانچایزها را به روشی که دوست دارند توسعه دهند، بنابراین یکی از نکات اصلی فرانچایز باید این باشد که آموزش های اولیه قبل از شروع فعالیت کامل به فرانچایز گیرنده داده شود.
این امر برای نیروهای تحت امر مدیریت فروشگاه نیز صدق میکند دقیقا یکسان است، یعنی به طور کلی، زمانی که یک فرانچایز گیرنده به دلیل اینکه میخواهد آن دانش فنی را جمع آوری کند، نزد فرانچایز دهنده می آید. به هر حال می خواهد آموزش ببیند، در غیر این صورت خودش صاحب امتیاز می شد، اما وقتی می خواهد تحت نام یک برند کار کند، انتظار دارد که این آموزش ها را به طور کامل داشته باشد تا بتواند خودش مانند آن فرانچایز کار کند.
نکته پایانی
در مورد آموزش، بیایید در نظر داشته باشیم که اگر یک فرانچایزی بخواهد مجموعه ای از چیزهایی را به دست آورد که یک کسب و کار می خواهد و کسب و کاری راه اندازی کند در هر صورت، آموزش آن کسب و کار زمان زیادی می برد. زمان، ممکن است قیمت سنگینی داشته باشد. زمان به خودی خود یکی از مواردی است که می تواند موفقیت کسب و کار شما را در مورد فرانچایز طولانی کند. فرانچایزور میتواند آموزش ها را به صورت کامل در کمترین زمان ممکن در اختیار او قرار دهد. این به این دلیل است که این آموزش ها در کارگاه های فرانچایزینگ آزمایش شده اند، استراتژی های مختلف مورد بررسی قرار گرفته اند و سپس فراز و نشیب هایی موجود خود را به سر انجام رسانده. به هر حال یکی از تعهدات فرانچایزور میتواند این باشد که آموزش را تسهیل کند. فرانچایز می تواند امور اداری، مسائل حقوقی را تسهیل کند و در این موارد به آنها کمک کند، یعنی در قالب والدینی که به هر حال می توانند از فرزندانش حمایت کنند.
در خدمت یکی دیگر از فارغ التحصیلان MB Franchise Iran هستیم ، جناب آقای محمدحسین حکاک زاده، کارشناس صنعت خودرو. حسین جان، سلام، خوشحالم که تشریف اوردی به استودیو کسپو. سلام عرض میکنم خدمت دوستان، من در خدمتتون هستم. سلامت باشی حسین جان ، یه بیوگرافی از خودت برامون بگو، چطور وارد کسب و کار شدی، دانش آموخته کجا هستید، اهل کجا هستی؟ من تحصیلاتم رو در کاشان ادامه دادم در مقطع کارشناسی، لیسانس فناوری نساجی ، من در بخش نساجی کار می کردم ، سپس با توجه به این واقعیت که ادما به هر حال انتظار پیشرفت دارند، وارد صنعت خودرو شدم. صنعت خودرو جذابیت خاص خودش رو داشت پس از آن، ما توانستیم در این زمینه فعالیت کنیم صنعت خودرو. با این حال، این یک موهبت بود که بتوانم با فرنچایز آشنا شوم و دوستان فرنچایزی داشته باشم، و اینگونه بود که توجه من را به خود جلب کرد و علاقه مند شدم که یک سری اطلاعات در این زمینه داشته باشم. شما یکی از فارغ التحصیلان MBA هستید. اصلا چرا فرانچایز را انتخاب کردید؟! زیرا دیدم در صنعتی که من کار می کردم، نظم و بهبود مستمر شعارهای مجموعه ای از خودروسازان است که توانسته اند آن خودروسازان را برای سالهای متمادی، هم در فروش و هم در برند همچنین در کیفیت محصول اونها رو جزو خودرو سازان برتر قرار بده. وقتی بعدا مشاهده کردم، دیدم که بسیاری از پرونده های آن ها با اصول فرانچایز تنظیم شده است، به همین دلیل منشا اون نظم و انضباط را پیدا کردم. سعی کردم در این موارد شرکت کنم، در این دوره ها تا بتوانم اطلاعات خود را تکمیل کنم. Mba باعث شد که تغییرات در تفکر شما اتفاق بیفتد؟ شروع بسیار قوی داشت، گفتم این یک تغییر بزرگ است. که شاید شرکت هایی که به دنبال جهانی شدن هستند. ایران در این صنعت در آینده نزدیک کم و بیش به رسمیت شناخته خواهد شد، آنها باید طبق برنامه ها و مطابق با استانداردهای تعریف شده توسط فرانچایز پیش بروند، بنابراین اگر بمانیم، جا خواهیم ماند. بهتر است به سمت فرانچایز حرکت کنید تا پیشرفت کنید. ما در ویدیوهای قبلی فرانچایز را تعریف کردیم و در مورد شاخص های فرانچایز صحبت کردیم. ما اکنون با عنوان تعهدات فرانچایزور و فرانچایزی در خدمت شما هستیم. در مورد تعهدات فرانچایزور چه نظری دارید؟ تعهدات ، در هر صورت ، هر کجا که بحث تجاری وجود داشته باشد، یک سری تعهدات باید غالب باشد ، که شکل و تصویر یک تجارت می تواند سازماندهی شود. و این است که هر یک از طرفین باید یک سری تعهدات نسبت به یکدیگر داشته باشند. نکته زیبا در اینجا این است که قبل از رسیدن به تعهد، سندی نوشته می شود. ما سند افشای فرانچایز داریم، این FDD است، که دوستانی که به فرانچایز مراجعه می کنند می توانند شفافیت را در آنجا درک کنند. شما به FDD اشاره کردید، ما به همه بینندگان قول دادیم. در ویدیوهای آینده، بیاییم در مورد این fdd به طور کامل و جامع صحبت کنیم، که به نظر من یکی از رویدادهای مهم در فرانچایز است. فکر می کنم شما نیز نظر مثبتی در مورد این موضوع دارید. بله، من در هیچ صنعتی ندیده ام که ا این شفافیت برقرار شده باشد. در صنعت های دیگر ممکن است بتوانند با یک سری اطلاعات که اکنون از شبکه های مجازی روزنامه ها یا دوستانی که آن کسب و کار را تجربه کرده اند در دسترس است، به این شفافیت دست یابد. اگرچه فرنچایز با FDD ، او یک میانبر را انتخاب می کند و می گوید، "من خودم این شفافیت را به شما می دهم، و این اعتماد در این زمینه باعث محبوبیت فرنچایز در بین مردم می شود، زیرا پرونده ها را به شیوه ای شفاف به فرنچایز تحویل می دهد. بنابراین، یکی از تعهدات فرانچایزور ارائه FDD، سند افشای فرانچایز دادن. یکی از تعهدات خیلی خوب که به نظر من میتونه کل تعهد باشه چرا؟ چونکه مسیری که میخواهید بروید اگه مسیر روشن باشد شما می توانید با اعتماد به نفس در آن جهت حرکت کنید، در غیر این صورت نقاط تاریکی وجود داشته باشد، اعتماد به نفس و سرعت پیشرفت را کاهش می دهد، دلیل آن این است که سند fdd بسیار مورد قبول است. پس با توجه به اینکه دو طرف نسبت به یکدیگر تعهداتی دارند، حالا بیایید بررسی کنیم که فرانچایزور و فرانچایزی چه تعهداتی دارند. زیرا به عنوان یک قاعده ، برای روشن شدن مسائل ، آنها باید یک سری تعهدات را به صورت کتبی داشته باشند. که اولین چیزی که فرانچایزور می تواند در تعهدات خود داشته باشد، برند و علامت تجاری اوست که با تفکر خوب توانسته آن را به سطح مناسبی برساند که دیگران بتوانند از آن حمایت کنند. یعنی آن سرزندگی را که او در نظر داشته ایجاد کند. به طوری که فرانچایزی های دیگر می توانند ادامه راه این برند را پیش بگیرند ، یا از آن فرنچایز حمایت کنند. اولین چیز و به گفته وکلا، قلب قرارداد، مهمترین مسئله است. ارائه برند و علامت تجاری یکی از تعهداتی است که در فرانچایز اتفاق می افتد، در قرارداد ذکر شده است. سپس نکته دیگر ثبت نام برند است و تمدید آن برند به عهده خود فرانچایزور است و فرانچایز گیرنده می تواند مطمئن باشد. خوب، این فرانچایز و این علامت تجاری می تواند پایدار باشد، باید ادامه یابد. با توجه به قانون، این برند باید هر 10 سال یک بار تمدید شود. اما برندهایی وجود دارند که این تمدید هارو انجام ندادن، اما تهدیداتی که آنها می توانند با آن روبرو شوند این است که افراد دیگر می توانند از نام تجاری آنها استفاده کنند و ممکن است به فرانچایزی هایی که در آن هستند آسیب برساند. در مرحله بعد، سایر تعهدات فرانچایز اخذ مجوز است. و باید شغلی داشته باشد تا بتواند در هر صورت به این کار ادامه دهد، در غیر این صورت مدیریت سازمانی ممکن است دولت ها آنها را از ادامه کار خود منع کنند. این به خودی خود به هر حال به کسب و کار آسیب می رساند، بنابراین داشتن آن مجوزها در تجارت و کامل بودن مجوز بسیار مهم است. و با تجربه ای که آنها توانستند سیستم خود را جمع آوری و توسعه دهند، می توانند پشتیبانی بسیار قوی برای فرانچایزی باشند که می خواهند یک کسب و کار جدید راه اندازی کنند. پشتیبانی بیشتر شامل چه مواردی می شود؟ در مورد آموزش فنی، مدیریت بازرگانی، تبلیغات، تامین مواد اولیه از منابع بسیار خوب و معتبر و سپس سیستم های کاری. سیستم های کاری که به شما ارائه می دهد که بتوانید از آن برند و با حمایت از فعالیت های آنها راضی باشید، استراتژی های به موقعی که آنها توانستند به دست آورند چیزی است که این تمایز را ایجاد می کند که می تواند یک فرانچایزی را برای استفاده از این تمایز تشویق کنه. و برای بقیه فرانچایزی های محل کار در منطقه و در هر صورت به جامعه بگوید که من با دیگران متفاوت هستم این است که می توانم خدمات با کیفیت بالاتری ارائه دهم، می توانم دانش فنی بهتری داشته باشم. همه اینها از پشتیبانی فرانچایزور سرچشمه می گیرد و به هر حال می تواند عملیاتی باشد، پشتیبانی فرانچایزور فقط برای فرانچایزی هستش یا نسبت به مشتریان فرانچایزی هم اتفاق می افتد؟ تعهد فرانچایزور حمایت از فرانچایزی هستش ، در هر صورت، کاربرانی که از آنجا بازدید می کنند و مشتریانی که بازدید می کنند، همین دلیل که توانسته است محیط خوبی ایجاد کند و رضایت مشتری را جلب کند، این برای مشتریان کافی است، بنابراین ممکن است او در تماس مستقیم با مشتری نباشد. به این معنی که ما با پشتیبانی مستمر از فرانچایزی، وضعیت فرانچایز را بهبود خواهیم بخشید به این ترتیب حال مشتریان نیز خوب خواهد شد. بله، دقیقا همینطور است، زیرا به طور کلی، ما چنین افرادی هستیم. وقتی خوب هستیم، می توانیم روحیه خوب خود را منتقل کنیم. وقتی روحیه خوبی داشته باشند به هر حال می توانند آن شادی را به مشتریان ما منتقل کنند و هدف سازمان هم رضایت مشتری است، که آنها می توانند به آن دست یابند و موفقیت سازمان مشخص خواهد شد. از دیگر تعهدات چی؟ از تعهدات دیگر فرانچایزی برای اینکه بتواند اقدامات و برنامه های فرانچایزور را ادامه بدهد، باید یک سری آموزش ها به او داده شود، این آموزش ها اکنون یک سری آموزش ها هستند که در ابتدای قرارداد، هنگام امضای قرارداد اتفاق می افتد، تبدیل شدن به پرسنل فرانچایز او مدیر شعبه را معرفی می کند و ممکن است یک یا دو هفته طول بکشد تا آنها در محیط های عملی و نظری آموزش ببینند و سپس در زمان شروع و افتتاح فرانچایز این آموزش ها را دریافت خواهند کرد. این آموزش ها باید به طور مداوم انجام شود، همانطور که ژاپنی ها می گویند، کایزن( به زبان ساده یعنی بهبود مستمر) باید در هر صورت ایجاد شود تا بتوانند به آموزش خود ادامه دهند و روز به روز پیشرفت کنند. فرانچایزها در حال حاضر اصولی دارند، آنها حتی یک دانشگاه دارند تا بتوانند در واقع فرانچایزها را به روشی که دوست دارند توسعه دهند، بنابراین یکی از نکات اصلی فرانچایز باید این باشد که آموزش های اولیه قبل از شروع فعالیت کامل به فرانچایز دهنده داده شود. و در مورد نیروهای تحت فرمان او چطور؟ دقیقا یکسان است، یعنی به طور کلی، زمانی که یک فرانچایز دهنده به دلیل اینکه می خواست آن دانش فنی را جمع آوری کند، نزد فرانچایز دهنده می آید. او به هر حال می خواهد آموزش ببیند، اما نمی تواند این کیفیت آموزش را داشته باشد، در غیر این صورت خودش صاحب امتیاز می شد، اما وقتی می خواهد تحت نام یک برند کار کند، انتظار دارد که این آموزش ها را به طور کامل داشته باشد تا بتواند خودش مانند آن فرانچایز کار کند. در مورد آموزش، بیایید در نظر داشته باشیم که اگر یک فرانچایزی بخواهد مجموعه ای از چیزهایی را به دست آورد که یک کسب و کار می خواهد و کسب و کاری راه اندازی کند در هر صورت، آموزش آن کسب و کار زمان زیادی می برد. زمان، ممکن است قیمت سنگینی داشته باشد. زمان به خودی خود یکی از مواردی است که می تواند موفقیت کسب و کار شما را در مورد فرانچایز طولانی کند. فرانچایزور میتواند آموزش ها را به صورت کامل در کمترین زمان ممکن در اختیار او قرار دهد. این به این دلیل است که این آموزش ها در کارگاه های فرانچایزینگ آزمایش شده اند، استراتژی های مختلف مورد بررسی قرار گرفته اند و سپس فراز و نشیب هایی موجود خود را به سر انجام رسانده. به هر حال یکی از تعهدات فرانچایزور میتواند این باشد که آموزش را تسهیل کند. فرانچایز می تواند امور اداری، مسائل حقوقی را تسهیل کند و در این موارد به آنها کمک کند، یعنی در قالب والدینی که به هر حال می توانند از فرزندانش حمایت کنند. فرانچایزیوری که می تواند عاری از نگرانی های خارجی، مسائل امنیتی، مسائل مدیریت منابع، هر چه که باشد، فراز و نشیب های سیاست کشور. تمام این ها یک موضوع خارجی بود و مسائل داخلی چیست؟ گردش مالی فرانچایزی رصد میشه، موجودی انبار بررسی میشود که می تواند توسط تیم حرفه ای فرانچایزور این اتفاق انجام بگیرد که خطای کمتری دارد. به این معنی است که اگر فروش کمتر از ماه های قبل باشد، به او مشاوره دهید. بله، دقیقا همینطور است. حتی ممکن است که او باید رفتار خود را در آن منطقه نظارت کند، سپس باید آن رفتار را با توجه به منطقه، محلی کند و بتواند پاسخ دریافت کند. این تسهیلات شامل مواردی از این دست است، که فرانچایز دهنده به هر حال انجام می دهد، و یکی از تعهدات دیگر فرانچایزور، نکته رعایت انحصار است. وقتی صاحب امتیاز به سراغ فرانچایزی می آید، به فرانچایزی می گوید که من می توانم چندین کیلومتر در منطقه شما انحصار ایجاد کنم. او می تواند با امید بیشتری به کار خود ادامه دهد، امنیت شغلی داشته باشد. بله، او امنیت شغلی را برای آنها تضمین می کند، پس این چیزی است که اکنون در آن انحصار اتفاق می افتد، و انحصار دیگری که ما داریم انحصار عرضه است، حالا برخی از فرانچایزورها آنها می گویند که ما باید همه مواد را به روش خاصی تامین کنیم. برخی از فرانچایزورها اما نه، روش خاصی برای تامین محصول ندارند یا بخشی از آن را خودشان تامین میکنند و بخشی دیگر از بازار ازاد باید توسط فرانچایزی تامین شود. می توانید از این منظر به این موضوع نگاه کنید که فرانچیزور نیز از برون سپاری آگاه است، یعنی به شما می گویید که باید از این شرکت ها خرید کنید که تحت نظارت من هستند. در یک مورد خاص خودش آن را تامین می کند که برند و کیفیت خدمات اسیب نبینند. مورد دیگری که وجود دارد، فرانچایزی باید از آن برند صیانت کند، از آنجایی که آن برند همچنان در حال توسعه است، تمام مسائل آن به نحوه دفاع از آن برند توسط فرانچایزی برمی گردد، بنابراین این مورد نیز می تواند بسیار مهم باشد. شما می گویید که این موارد نیز وجود دارد که اکنون چیزهای کلی وجود دارد که فرانچایز گیرنده باید بپردازد و در قرارداد تعهداتی دارد. موارد دیگری وجود دارد که به آنها رسیدگی شود و قرارداد فرانچایز برای او بسیار روشن باشد تا بتواند به فعالیت های خود ادامه دهد و با قدرت به جلو حرکت کند. بنابراین آنچه اکنون می دانیم، با توجه به رضایت حدود 95 درصد از فرانچایزداران در کشورهای توسعه یافته، در واقع دلیل آن این است که تعهدات دو طرف در قبال یکدیگر به طور کامل انجام شده است. ما نمی توانیم بگوییم که فرانچایز گیرنده باید به تعهدات خود عمل کند اما فرنچایز گیرنده نباید این کار را انجام دهد ، اما اگر این دو در کنار هم باشند،. تعهدات او به بهترین روش انجام کارها به رضایتی تبدیل می شود که در جهان دارد موردی را که اکنون تکرار خواهم کرد. این شفافیت رضایت آنها که اتفاق می افتد شفافیتی است که ما آن را سند FDD می نامیم. و ما در کشور خودمان، ایران، شبکه ها، شبکه هایی وجود دارند که خدمات ارائه می دهند، خدمات پس از فروش، شبکه های قضایی یا چیزهای دیگر، و دعاوی زیادی بین آنها وجود دارد. علتش چی میتونه باشه؟ عدم وضوح تعهدات، سپس انتظارات دوستان از یکدیگر، مشخص نیست که آنها از یکدیگر چه انتظاری دارند، اما در سنت فرانچایز دوست دارم دوباره اشاره کنم، با توجه به آن سند FDD، انتظارات روشن است، سپس مراجعی وجود دارد که می تواند آن را حل کند. و روشن شده است که همه این مسائل باعث شده است که این صنعت به هر حال پیشرفت کند و منجر به رضایت جهانی شود که شما به آن اشاره می کنید. شما به این استودیوی تجاری آمدید و از سخنان محبت آمیزتان تشکر می کنم. در واقع، اطلاعات ما را تکمیل کردید . به هر حال، بسیار مهم است که این اتفاق بیفتد. من همچنین از شما برای شهرتی که این فرنچایز در جهان دارد تشکر می کنم. در کشور ما در حال محبوب شدن است و من از این بابت خوشحالم، دلیل آن عدم روشن شدن تعهدات است. اگر بتوانیم تعهدات را با همان سند افشاگری که در مورد آن صحبت می کنیم در آینده روشن کنیم، قطعا بسیاری از این مشکلاتی وجود خواهد داشت قابل حل است، بنابراین باید بدانیم که هم فرانچایز گیرنده نسبت به فرانچایز دهنده و هم فرانچایز دهنده نسبت به فرانچایز گیرنده تعهد دارد و با آگاهی از این موضوع باید وارد صنعت فرانچایز شویم. متشکرم